Utställarinformation
FAQ
Inflytt- och Utflytt
Utflytt: Torsdag 3/10–2025
Boende
Länk till bokning av hotellrum till rabatterat pris finns i MyEasyfairs närmare mässan.
Parkering
Period 1 – 4 tim 35 kr/tim, Period 4 – 6 tim 125 kr
Ett dygn 150 kr. Inga kontanter.
Catering
För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:
KM Restauranger
08 410 608 20
Konferens@kmgroup.se
Info
Monterpersonal
Så registrerar du din monterpersonal
Du registrerar din monterpersonal själv via My Easyfairs. All monterpersonal måste vara registrerad, så här går du till väga:
- Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan.
- Tryck på ”glömt lösenord” om du behöver ett nytt login.
- Klicka på den mässa du ställer ut på
- Välj ”Förbered din monter”, nr 2 på tidslinjen i ert My Easyfairs, och sedan ”Registrera min monterpersonal”.
- Ni länkas nu till en ny portal. Välj ”Personnel” i menyfältet till vänster.
- Klicka på ”add new” och lägg till monterpersonalens uppgifter.
- Slutligen kan du välja att spara ner registreringarna eller att skicka dem direkt till din personal genom knapparna längst i vänster hörn.
Monterservice via Kista mäss-Service
Vart hittar jag mer detaljerad information?
Smart event
Vad är smart badge?
Ett visitkort helt digitalt
Smart Badge – Ett digitalt visitkort!
Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på er montervägg för att förbättra den totala upplevelsen för våra besökare. Läsaren är en trådlös sensor som placeras i din monter. När besökaren touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in all den företagsinformation som ni delat i ert My Easyfairs. Informationen sammanfattas och skickas i ett samlat e-mail efter avslutad mässdag.
Från besökare till kvalificerad lead
Smart badge – från besökare till kvalificerad lead!
Om du som utställare har ett GoLeads, GoPlus eller GoPremium paket drar du ytterligare fördelar med vår smart badge technology. Ni får nämligen tillgång till en lista med alla kontaktuppgifter till de som touchat er läsare under mässan. Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mässan stängt.
Vad är visit connect?
Samla dina leads
Visit Connect ingår i deltagandet på Elektronikmässan för er som valt GoLeads, GoPlus eller GoPremium paketet. Tjänsten gör det möjligt för dig att enkelt samla information om era besökare genom att skanna QR-koden på deras smart badgar. Ett effektivt sätt att skaffa kvalificerade leads, utan att riskera att tappa bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.
Hur går det till?
Varje registrerad monterpersonal har tillgång till Visit Connect via en länk i deras bekräftelsemail. Mailet skickas när de har blivit registrerade som monterpersonal. OBS! Länken för Visit Connect skall endast öppnas på den enhet där den ska användas.
Visit Connect användas numera genom en webbaserad applikation. Det krävs ingen nerladdningar av applikation utan allt sker online efter man aktiverat kontot.
Marknadsföring
Hur marknadsför Easyfairs mässan?
Vi finns här för er och hjälper till med allt från marknadsföringsmaterial, digitala utskick till anpassade inbjudningar till era kunder och nätverk. Vi marknadsför er medverkan och ert varumärke. Vi lägger gärna upp era gästartiklar, nyheter och aktiviteter på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Vi arbetar bland annat med:
- Samarbetar med branschföreningar och magasin
- Digital annonsering
- Sociala medier
- Nyhetsbrev
- Utskick av personlig inbjudan via post
- Utskick av digital inbjudan
- Telemarketing
- Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare
Vill du vara med i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta: Vincent Lind så hjälper vi dig!
Marknadsföring tillsammans?
- Bjud in era kunder och nätverk
- Sprid er medverkan på sociala medier och glöm inte använda #LogisticsAutomation
- Bli publicerad; lyft en aktuell frågeställning, hett ämne eller ett spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Skriv ett redaktionellt inlägg om max en A4 och skicka in till oss. Författare och företag står som tydlig avsändare samt länkad.

Behöver du monterservice?
MyEasyfairs
Vår utställarportal
Maximera din närvaro på mässan
Vi lanserar snart Easyfairs Nordic-appen!
- Maximera nätverkandet: Öka chansen att nätverka med likasinnade.
- Effektivare möten: Kommunicera smidigare och boka möten enkelt via appen.
- Personlig upplevelse: Applikationen föreslår de besökare du troligen är mest intresserad av att träffa på evenemanget, baserat på dina preferenser och intressen.
- Aktivering av Visit Connect: Använd appen smidigt för att skanna dina besökares Smart badges.
- Hur går det till? Företagsinformationen hämtas automatiskt från MyEasyfairs. Det du behöver göra är att förbereda ditt schema på plats med appen. Besökare kommer sedan att kunna interagera och planera möten med dig i förväg så att ni kan få ut det mesta av mässan.