Utställarinformation

Vanliga frågor och svar

Se upp för falska leverantörer av databaser och liknande bedrägerier!

  • Vi på Easyfairs vill uppmärksamma er på att det cirkulerar e-postmeddelanden med oönskade och bedrägliga erbjudanden om databaser och andra “tjänster”.
  • Om du erhåller ett sådant erbjudande är det rent bedrägeri och kommer inte från Easyfairs. Easyfairs säljer aldrig besökardata till tredje part.
  • Databaserna från dessa företag är för det mesta antingen felaktiga, ofullständiga, av dålig kvalitet eller till och med falska och / eller har samlats in eller skaffats i strid med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR).
  • All användning av namnet Easyfairs eller Logistics & Automation som dessa företag använder är utan vårt tillstånd och olagligt.
  • Vänligen svara inte på dessa e-postmeddelanden. Du bör under inga omständigheter göra några betalningar till företagen bakom dem.
  • Vänligen informera Easyfairs om du får sådana erbjudanden så att vi kan varna andra.

Allt du behöver veta inför ditt mässdeltagande

Vad är det för öppettider?

Öppettider för utställare

Öppettider för besökare
Onsdag 4 oktober 2023 09.00 – 17.00
Torsdag 5 oktober 2023 09.00 – 16.00

 

Vad är smart badges?

Smart badges – förvandla dina besökare till kvalificerade leads!
Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på monterväggen. Läsaren är en trådlös sensor som placeras på din monter. När besökarna touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in den information om ditt företag och era produkter som du har lagt upp i ert My Easyfairs. Denna information skickas till dem i ett sammanfattande e-mail i slutet av mässdagen.

Och om du har ett GoLeads eller GoPlus får du en lista med kontaktuppgifterna till de som touchat er läsare. Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mässan stängt.

Hur marknadsför Easyfairs mässan?

Vi finns här för er och hjälper till med allt från marknadsföringsmaterial, digitala utskick till anpassade inbjudningar till era kunder och nätverk. Vi marknadsför er medverkan och ert varumärke. Vi lägger gärna upp era gästartiklar, nyheter och aktiviteter på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Vi arbetar bland annat med:

  • Samarbetar med branschföreningar och magasin
  • Digital annonsering
  • Sociala medier
  • Nyhetsbrev
  • Utskick av personlig inbjudan via post
  • Utskick av digital inbjudan
  • Telemarketing
  • Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare

Vill du vara med i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta: vincent.lind@easyfairs.com så hjälper vi dig!

Hur registrerar jag personal?

Du kan själv registrera er monterpersonal via My Easyfairs. All monterpersonal måste ha utställarkort på mässan. Så här går du till väga:

  1. Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan. Glömt lösenord? Klicka på “glömt lösenord” så får du ett nytt.  
  2. Klicka på “hantera monter” på den aktuella mässan.
  3. Gå in under fliken “förbered din monter”.
  4. Klicka på “registrera din personal” under avsnittet “monterpersonal”.
  5. Klicka på “registrera din personal” i den nya vyn.
  6. Du kommer nu skickas vidare till ett nytt fönster.
  7. Klicka på ”Personnel” (den andra fliken högst upp på sidan i det blåa fältet) om du inte hamnat där automatiskt.
  8. Klicka på ”+ new” och lägg till monterpersonalens uppgifter. Klicka på next.
  9. Personen får nu ett mejl med sitt utställarkort till den mejladressen du angav.

Vad är Visit connect?

Visit Connect – samla in kontaktuppgifter!
Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna i din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras besökarbadge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Hur gör man?
Strax innan mässan får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord alternativt logga in med ditt befintliga inlogg.

När du är inne i portalen, klickar du på “manage my scan licenses”, här ligger din/dina licenser. Fyll i mejladress på den/dem i monterpersonalen som ska använda appen. Personen i fråga får då ett mejl till sin mejladress med en QR-kod i. Personen får sedan ladda ner appen via Appstore eller Google play, öppna Visit Connect i den smartphone som ska användas på mässan och scanna QR-koden i appen.

Nu är din telefon aktiverad och du kan scanna besökare på plats på mässan. Observera att ni kan inte ändra telefon när QR-koden väl är scannad. Den är låst till den smartphone ni valde. Kom ihåg att detta måste göras innan du besöker mässan, det går alltså inte göra på plats om du inte har tillgång till ditt personliga inlogg, dator och internet.

Marknadsföring tillsammans?

Som utställare och partner räknar vi med att ni maximerar möjligheterna som denna mässa skapar genom att bjuda in besökare och sprida ordet om Logistics & Automation genom era kanaler och nätverk. Ni får gärna hjälpa oss med:

  • Bjud in era kunder och nätverk
  • Sprid er medverkan på sociala medier och glöm inte använda #LogisticsAutomation
  • Bli publicerad; lyft en aktuell frågeställning, hett ämne eller ett spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Skriv ett redaktionellt inlägg om max en A4 och skicka in till oss. Författare och företag står som tydlig avsändare samt länkad. 
Scroll to Top